FAQ: szkolenia mechaników
ozdobnik

FAQ

FAQ

 

Czy odbywając praktykę w organizacji obsługowej, można wykonywać obsługę?
W trakcie odbywania praktyki w organizacji obsługowej praktykant może wykonywać obsługę techniczną na statku powietrznym lub podzespole pod bezpośrednim nadzorem mechanika lotniczego posiadającego licencję Part 66 kategorii B. Praktykant nie może poświadczać wykonanej obsługi, w związku z tym nie posiada upoważnienia od organizacji.

Gdzie można odbyć praktykę niezbędną do uzyskania licencji?
Od wnioskującego o wydanie licencji, wymaga się udowodnienia (potwierdzenia) od 1 roku do 5 lat dla każdej kategorii i podkategorii licencji okresów praktyki w obsłudze technicznej statku powietrznego pozostającego w eksploatacji, a więc w certyfikowanych organizacjach obsługowych wg przepisów Part 145 lub part M/F.

Niezależnie od okresów wymaganego doświadczenia, minimum 1 rok doświadczenia obsługowego powinien dotyczyć statku powietrznego typowego dla kategorii/podkategorii licencji o jaką wnioskodawca występuje. Minimum 6 miesięcy tej praktyki musi odbyć się w ciągu ostatnich 12 miesięcy przed złożeniem wniosku. Pozostały wymagany czas może być zaliczony z ostatnich 7 lat pracy w lotnictwie, przed datą złożenia wniosku.

 

MASZ PYTANIA?

NAPISZ LUB ZADZWOŃ DO NAS. CHĘTNIE ODPOWIEMY.

Royal-Star AERO

39-300 MIELEC, POLAND

ul. Lotniskowa 16

tel. [+48] 17 788 63 60

email: ato[at]royal-star.pl

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA